Режим eco pro на бмв что это
Перейти к содержимому

Режим eco pro на бмв что это

  • автор:

Режим Eco Pro. Мифы и реальность.

Всем привет.
Читая новостную ленту по F30, регулярно вижу дискуссии по изменению параметров работы мотора в режиме Eco Pro. С просьбой разобраться в этом ко мне обратились и некоторые из моих уважаемых читателей.
С этой целью был поставлен следующий эксперимент. Пишем длинный лог. Автомобиль двигается в круизном режиме 100-120 км\ч без резких ускорений и торможений. Длительность маршрута — примерно 30 мин. В одну сторону едем в режиме Comfort, в другую — в режиме Eco Pro.
Далее перейдем к детальному рассмотрению параметров.
Красная линия — Comforn, синяя линия — Eco Pro.
1. Смесеобразование.

Запчасти на фото: 993999, 11000001, 2500001, 3500001, 4000001, 4500001, 5000001, 10000001, 5500001, 7000001, 2000001. Фото в бортжурнале BMW 3 series (F30)

Видно, что забеднение, как таковое отсутствует. В круизном режиме машина так же едет на смеси 14,7.
Но, в режиме Eco Pro хорошо заметно почти полное отсутствие обогащений, которые есть в режиме Сomfort, при легком нажатии на педаль газа — смесь гораздо реже падает ниже 14,7. Я думаю, что это связано с почти полным отсутствием реакции дросселя на малые нажатия на педаль газа в режиме Eco Pro, а не с забеднением как таковым.

2. Температура охлаждающей жидкости.

Запчасти на фото: 993999, 9000001, 11000001, 4000001, 5000001, 2000001. Фото в бортжурнале BMW 3 series (F30)

Для получения более правдоподобной картины сотрем первую четверть обеих поездок, когда в режиме Comfort двигатель "догревался".

Запчасти на фото: 11000001, 2500001, 3500001, 4000001, 4500001, 5000001, 10000001, 5500001, 7000001, 2000001. Фото в бортжурнале BMW 3 series (F30)

Но, тем не менее, совершенно очевидно, что в режиме Eco Pro температура антифриза выше на 4-5 градусов.

3. Обороты двигателя.

Запчасти на фото: 9000001, 11000001, 4000001, 5000001, 1000000, 2000001. Фото в бортжурнале BMW 3 series (F30)

Обороты двигателя условно одни и те же. Это говорит, что в обоих случаях машина двигалась на одной и той же передаче. Этому я, если честно, немного удивлен. Предполагал, что в режиме Eco Pro передача будет выше.

4. Педаль газа и дроссельная заслонка.
Педаль.

Запчасти на фото: 9000001, 11000001, 4000001, 5000001, 1000000, 2000001. Фото в бортжурнале BMW 3 series (F30)

Запчасти на фото: 9000001, 11000001, 4000001, 5000001, 2000001. Фото в бортжурнале BMW 3 series (F30)

Заметно, что при схожем характере педалирования, дроссель открывается значительно меньше в режиме Eco Pro.

Запчасти на фото: 9000001, 11000001, 4000001, 5000001, A12120, 1000000, 2000001. Фото в бортжурнале BMW 3 series (F30)

Ну и раз дроссель открывается на большИе углы, то машина чаще едет на большем надуве, что вполне логично.
Хотел в конце поездки сделать фото приборной панели, со значением километража, который я сэкономил в режиме Eco Pro, но увлекся, переключился в Sport и все пропало )).

Запчасти

BMW 3 series 2013, двигатель бензиновый 2.0 л, 184 л. с., полный привод, автоматическая коробка передач — наблюдение

Машины в продаже

BMW 3-Series, 2016

BMW 3-Series, 2013

BMW 3-Series, 2013

BMW 3-Series, 2017

Комментарии 45

Здравствуйте, меня зовут Антон. Обращаюсь с надеждой что сможете ответить на мой вопрос. Автомобиль f25 2012 n20b20 245 сил. В режиме eco pro на холостом, при сбросе газа с 3000 оборотов раздаётся металический треск, затухающий вместе с падением оборотов. Думали калитка Вест гейта, поменяли турбину. Тоже самое. Можете поделиться идеями, необязательно правильными

А он только в эко-про?

Езжу постоянно на эко про, много лет. Эко про не влияет на ресурс. Можете смело использовать! Про миф, что смесь обеднит и авто выйдет со временем из строя такая де чепуха, как старт стоп ломает стартер.

Дык вредно или нет в итоге включать Eco pro на трассе?
весь интернет гудит про обеднение смеси про смерть турбины, как понимаю — судя по графикам в режиме круиз-контроля все хорошо?

При равномерном движении по трассе смесь одинаковая будет.

т.е. хоть на комфорте хоть на эко можно ехать по трассе СПб-Москва и расход будет одинаковым? вообще получается толку нет от системы?

Есть. На ЭКО будет меньше. Педаль газа все равно так или иначе нажимать придется в разных дорожных ситуациях.

Я думал давление наддува падает с пиковвх 1,4 как на субару sti grb
По факту, просто большая задемпферированность педали(

Что за программа?

Логи из торкью, сняты с помощью елм 327.
А смотрю эти логи в экуэдит, epifansoft.com.

Файл с логами на тел пишется, а с тела ты отправляешь на комп чтоб открыть чз екуЕдитор? Или у теркью есть версия для винды.

Да. Все так и делаю. В Торкью тоже можно смотреть, но мне не удобно. В БЖ есть запись про это. Одна из первых.

Спасибо погляжу ща

ЭкоПро — режим для неспешной и важной поездки с размышлениями. Благодарю, что заморочился! Выводы все желающие сделают сами)

Мне нравится Эко. Особенно в городе) Не из соображений экономии, а просто приятно) Ватная педаль, разгон без пинков, комфортно двигаться. Да и на прогреве, на первых километрах машинка щёлкает передачи чаще, чтобы не крутить двигатель. Минус конечно при перестроении быстро не ускоришься, из-за отклика педали. Накат безусловно даёт экономию, но вот то что коробка дело без дела падает в нейтраль, меня напрягает. Так что в целом на дизелях Эко очень удобная и полезная вещь����

режим наката отключается в настройках.

Мне нравится Эко. Особенно в городе) Не из соображений экономии, а просто приятно) Ватная педаль, разгон без пинков, комфортно двигаться. Да и на прогреве, на первых километрах машинка щёлкает передачи чаще, чтобы не крутить двигатель. Минус конечно при перестроении быстро не ускоришься, из-за отклика педали. Накат безусловно даёт экономию, но вот то что коробка дело без дела падает в нейтраль, меня напрягает. Так что в целом на дизелях Эко очень удобная и полезная вещь����

Тоже задумывался о том что в эко можно улатать коробку

Выводы, резюме, итоги…увы их не будет ))
Максимум, что мы можем — ограничиться предположениями.
Хотя по экономичности вывод возможен. В режимах этого теста машина экономит топливо за счет того, что сглаживает колебания дросселя. Когда я ехал в комфорте, я тапку специально не топтал, однако график сравнения дросселей красноречив. А режим абсолютно ровного дросселя при прочих равных условиях — самый экономичный. И это только видимая часть эксперимента. Экономит ли она топливо по причине более высокой температуры ОЖ — я не знаю, как не знаю и то — сам рост температуры ОЖ — это целенаправленное действие или следствие других изменений.
Про вредность режима.
Рост температуры ОЖ сам по себе мне не нравится, но вреден ли такой ее прирост для ресурса мотора — может ответить только длительный ресурсный тест. Понятно, что рост температуры ОЖ приведет к росту температуры масла и росту ЕГТ. Но, этот прирост температуры масла в круизном режиме будет не существенным и не имеет ничего общего с максимальной температурой масла после гоночной сессии на МРВ. Так же и с ЕГТ — рост будет, но до критических режимов в круизе нам никак не дотянуть ))
Вредно ли то и другое для двигателя, приведет ли например к снижению ресурса моторного масла — для меня большой вопрос…
По смесеобразованию.
Машина не едет в круизе на смеси 15.5 или 16.5, что в принципе вполне возможно. При больших нажатиях на газ смесеобразование тоже не отличается. Но усредненная смесь по поездке будет естественно беднее, за счет сглаживания дросселя. Это хорошо видно из графиков. Само по себе это не вредно, но следствием этого является рост температуры ОЖ (возможно) и ЕГТ. Вредно ли это — возвращаемся к предидущему параграфу ))

Люблю спокойную плавную езду в режиме EcoPro, но!

В режиме EcoPro автомобиль больше едет внатяг, что по моему мнению более вредно для автомобиля. При этом с точки зрения комфорта звук дребезжащего мотора, тянущего автомобиль на 1000 оборотов и на грани переключения на предыдущую передачу, меня достал)) Аналогично при торможении двигателем, каждое переключение на передачу вниз сопровождается гулом двигателя, предающегося как будто бы на всю транмиссию)) А АКПП при чуть более активной езде, чем "овощной", начинает подпинывать при переключениях, что тоже комфорта и надежности ему не добавляет.
Подушки двигателя и АКПП если что новые)

Поэтому золотая середина для меня это режим Comfort.
Проверьте на своих автомобилях, карта переключения передач более комфортная, коробка не деграется, переключает даже при интенсивном разгоне практически незаметно. Мотор практически не опускает обороты ниже 1000, звук тихий плавный без дребезжаний.

Подозреваю, что демпфирование педали можно настроить для любого режима, через кодирование.

мне чот кажется, что температура в экопро слегка выше за счет овощной реакции на педаль газа — при нажатии двигатель не реагирует и не снижает температуру
в комфорте же он более чувствителен

видно по пику на отметке 1400000, где ты газ придавил, а потом мотор термостат приоткрыл побольше, чтобы температуру подскинуть

а вообще странно было предполагать, что мотор едет на какой-то другой смеси, нежели 14,7 при частичных нагрузках, он же на катализатор работает по сути

Обзор режимов драйва: Sport / Comfort / ECO Pro. BMW X1 (F48)

В автомобилях BMW последнего поколения реализована система Efficient Dynamics, позволяющая радикально менять повадки автомобиля нажатием одной кнопки. Это стало возможным благодаря технологическому прогрессу и замене аналоговых систем на цифровые. Гидроусилитель заменили на электро, педаль газа электронная, уже нет механической связи между педалью и дросселем. Жесткость подвески регулируется электроникой. В машинах стоит система регенерации энергии при торможении и это позволяет заряжать аккумулятор. Также дополнительную экономию обеспечивает система Start-Stop. Весь этот веер технологий не прошел мимо кузова F48 и присутствует в BMW X1 2016 года.

У машины существует 3 режима драйва: Sport, Comfort и ECO Pro.
Далее вкратце о каждом режиме.

708e026s-960.jpg

Режим драйва для любителей "погорячее", руль становится резким и тяжелым, реактивные усилия почти как на E90, которая была у меня до этого, но там был гидроусилитель. Коробка переключается быстро, обороты держит высокие, долго не переходит на повышенную. С места машина срывается очень бодро, при нажатии на kick-down включается overboost, прибавляя еще пару-тройку лошадей. Подвеска тоже становится жестче, машина меньше кренится и влетает в поворот без поперечной раскачки. На мой взгляд этот режим вообще должен быть базовым, т.к. именно за такие повадки мы покупаем BMW.

448e026s-960.jpg

Стандартный режим, он выбран для машины по-умолчанию. Подвеска мягкая, руль легкий и коробка по возможности переходит на повышенную для экономии топлива. Мой X1 с системой полного привода x-Drive, но в 90% времени это переднеприводное авто. Задний мост подключается муфтой при пробуксовке, это позволяет значительно экономить топливо в повседневных городских условиях.

548e026s-960.jpg

Самый прикольный и интересный режим, реализован очень здорово! Принудительно активируется Start-Stop система, даже если она отключена в настройках бортового компьютера, подвеска мягкая, руль очень плавный и легкий, педаль акселератора почти не реагирует на резкое нажатие и машина ускоряется очень плавно, такой себе режим "Приуса")) Что примечательно, машина сама подсказывает и учит экономной езде, например на дисплее загорается подсказка, когда нужно убрать ногу с педали газа, чтобы машина шла накатом. На шкале приборов индикатор Power — Charge, отображает куда тратится энергия двигателя. Также появляется прикольный синий индикатор расстояния, на сколько дольше вы проехали в сравнении с обычной вашей ездой вне режима ECO Pro. В общем весьма порадовал этот режим, не ожидал.

Ultimate Guide to BMW Driving Modes [Driving Experience Control]

Renowned for their unique blend of comfort, performance, and technology, BMW vehicles come equipped with an array of features designed to enhance the driving experience. One such feature is BMW’s Driving Experience Control, which offers different driving modes, including ECO PRO, COMFORT, and SPORT. Each mode modifies various vehicle parameters to provide a driving experience tailored to different situations and driver preferences.

ECO PRO Mode

The ECO PRO mode is designed to maximize fuel efficiency and reduce environmental impact. When this mode is selected, the vehicle’s throttle response is adjusted to encourage a more economical driving style. Other systems, like climate control and heated seats, also operate more efficiently to conserve energy.

BMW F01 7 Series instrument cluster with ECO PRO mode activated. BMW Group

Additionally, the ECO PRO mode includes a feature known as “coasting”. When the driver lifts off the accelerator at higher speeds, the engine disconnects from the transmission, allowing the vehicle to roll without engine resistance, further saving fuel.

Here is a more in-depth look at what happens when you select ECO PRO mode in your BMW:

Throttle Response: ECO PRO mode adjusts the vehicle’s throttle response. When you press the accelerator, the vehicle responds less aggressively compared to other modes. This encourages more economical driving by reducing rapid acceleration, which can consume more fuel.

Shift Points: In vehicles with an automatic transmission, ECO PRO mode changes the shift points, causing the vehicle to shift into higher gears sooner and lower gears later. This approach keeps the engine running at lower RPMs, which can improve fuel efficiency.

Energy Management: ECO PRO mode also manages other vehicle systems for improved energy efficiency. For example, it operates the heating and air conditioning more efficiently, reducing the power draw on the engine.

Coasting Function: Some BMW models equipped with ECO PRO mode feature a coasting function (Automatic transmission). When the driver lifts off the accelerator at higher speeds, the engine is decoupled from the transmission. This means the vehicle can ‘coast’ without engine resistance, reducing fuel consumption and emissions.

ECO PRO Route: In conjunction with BMW’s navigation system, ECO PRO mode can suggest a more efficient route based on traffic, road conditions, and personal driving style.

ECO PRO Tips: The onboard computer provides tips for more efficient driving, helping the driver to reduce fuel consumption even further.

Bonus Range Display: To encourage efficient driving, ECO PRO mode displays the additional range gained through driving in ECO PRO mode.

By using ECO PRO mode, drivers can significantly reduce their fuel consumption, contributing to a lower environmental impact and potentially saving on fuel costs. However, it’s worth noting that ECO PRO mode prioritizes efficiency over performance, so drivers may notice a reduction in acceleration and overall performance when this mode is selected.

COMFORT Mode

COMFORT mode is the default setting for BMW vehicles, providing a balance between performance and efficiency. This mode offers smoother throttle response and more comfortable suspension settings for a relaxed and comfortable drive, ideal for everyday commuting. BMW F01 instrument cluster in default COMFORT mode. BMW Group

In models equipped with Adaptive Suspension, COMFORT mode will adjust the damper settings to soak up road imperfections better, providing a smoother ride.

SPORT Mode

SPORT mode is all about dynamic driving. It sharpens the vehicle’s performance by adjusting various settings for a more engaging driving experience. The throttle response becomes quicker, the steering becomes more direct, and the shift points for automatic transmissions are adjusted for higher RPMs.

In vehicles with Adaptive Suspension, SPORT mode will firm up the suspension for better road-holding, and in models with variable sport steering, the steering becomes even more direct.

When you select SPORT mode in your BMW, several changes occur:

Throttle Response: SPORT mode sharpens the vehicle’s throttle response. This means that the vehicle will respond more aggressively to inputs from the accelerator, providing faster acceleration.

Shift Points: In BMW vehicles with an automatic transmission, SPORT mode adjusts the shift points, allowing the engine to rev higher before shifting to the next gear. This leads to more power when you accelerate. Additionally, when you’re slowing down, the vehicle will downshift sooner to provide better engine braking and to keep the revs high in case you need to accelerate again.

Steering: SPORT mode also modifies the steering response in vehicles equipped with variable sport steering. The steering becomes more direct and responsive, providing better feedback from the road and allowing the driver to feel more connected to the vehicle’s movements.

Suspension: In BMW models equipped with Adaptive M Suspension, SPORT mode changes the damper settings. The suspension becomes firmer, reducing body roll and improving the vehicle’s handling during high-speed cornering.

Instrument Cluster: The instrument cluster’s display may also change to emphasize performance-related information, such as the tachometer, highlighting the sporty nature of this mode.

Engine Sound: Some BMW models enhance the engine sound in SPORT mode, providing a more exciting auditory experience during dynamic driving.

Remember, while the SPORT mode enhances performance and handling, it can lead to higher fuel consumption compared to other modes like COMFORT or ECO PRO. It’s designed for situations where you want to enjoy a more engaging drive, rather than for maximizing fuel efficiency or comfort. Always drive responsibly and remember to adjust your driving to the road conditions, regardless of the driving mode selected.

SPORT+ Mode

Some BMW models also come with a SPORT+ mode, which takes the SPORT mode’s adjustments a step further for an even more dynamic driving experience. In addition to the features of SPORT mode, SPORT+ mode may adjust the Dynamic Stability Control (DSC) settings to allow for more wheel slip, providing a more spirited drive. BMW F01 7 Series instrument cluster with SPORT+ mode activated. BMW Group

The SPORT+ mode is another level of BMW’s Driving Experience Control, providing a more aggressive and engaging driving experience than the standard SPORT mode. This mode is designed for drivers who want the most dynamic performance from their BMW.

When you select SPORT+ mode, several changes occur in addition to those in SPORT mode:

Dynamic Stability Control (DSC): SPORT+ mode often modifies the Dynamic Stability Control settings. This allows for more wheel slip and less intervention from the stability control system, providing a more spirited and engaging drive. However, it’s worth noting that this requires a higher level of driving skill and should be used responsibly.

Traction Control: Traction control may also be loosened, allowing for more tire slip. This can lead to faster acceleration and the ability to perform controlled slides, but it also increases the risk of losing control if not handled correctly.

Transmission Behavior: In vehicles with an automatic transmission, SPORT+ mode may enable a manual shift mode. This allows drivers to manually control gear changes using either the gear selector or paddle shifters on the steering wheel if equipped.

Throttle Response, Steering, and Suspension: The throttle response becomes even more aggressive, the steering becomes more direct, and the suspension becomes firmer in SPORT+ mode compared to SPORT mode. This provides an even more dynamic and responsive driving experience.

SPORT+ mode is designed for maximum performance and handling, and as such, it increases fuel consumption and decreases comfort compared to other modes. It is most suitable for use on a racetrack or similar controlled environments where you can fully explore the vehicle’s performance safely.

Remember, driving in SPORT+ mode requires a good understanding of vehicle dynamics and control. Always drive responsibly, and ensure your driving style is adapted to the current road conditions and traffic laws, regardless of the driving mode selected.

ADAPTIVE Mode

Available on select models, the ADAPTIVE mode automatically adjusts the vehicle’s settings based on the driving style and road conditions. It uses data from the navigation system and the vehicle’s sensors to anticipate the road ahead and prepare the vehicle accordingly. BMW G11 7 Series driving experience switch with ADAPTIVE and eDRIVE modes. BMW Group

What is The Difference Between Transmission SPORT Mode and Driving Experience Switch SPORT Mode?

When you shift your BMW’s gear selector into “Sport” mode (often labeled as “S” or “DS” on the selector), it primarily changes the vehicle’s transmission behavior. It doesn’t engage the full “SPORT” or “SPORT+” mode via the Driving Experience Control switch. The gear selector’s Sport mode has its own set of unique characteristics:

Changes in Transmission Behavior

Higher Shift Points: The transmission holds gears longer, allowing the engine to rev higher before shifting to the next gear. This gives you more power at your disposal when accelerating.

Downshifts Sooner: When you begin to slow down or brake, the transmission downshifts sooner, keeping the engine revs higher. This provides better engine braking and ensures that the engine is ready to deliver power if you suddenly accelerate.

More Aggressive Shifts: The transmission may shift gears more quickly to deliver power more immediately.

These changes make the driving experience more dynamic and responsive, which can be enjoyed during spirited driving.

However, it’s worth noting that the Sport mode via the gear selector does not typically affect other vehicle parameters like throttle response, steering feel, or suspension settings. Those broader changes are usually part of the “SPORT” or “SPORT+” modes available through the Driving Experience Control switch.

Do Driving Experience Modes Affect the Transmission?

Yes, the driving experience modes in a BMW vehicle do affect the transmission, but this impact may vary depending on the specific model and transmission type (manual, automatic, or semi-automatic).

Here’s a general idea of how each mode can impact the transmission:

ECO PRO Mode: In this mode, the transmission is adjusted to shift at lower RPMs (Revolutions Per Minute), prioritizing fuel efficiency over performance. For automatic transmissions, the car will shift into higher gears more quickly to reduce engine revs.

COMFORT Mode: This is the default mode and provides a balance between performance and efficiency. The transmission’s shift points are set to provide a comfortable driving experience, ensuring smooth gear changes.

SPORT Mode: In SPORT mode, the transmission’s shift points are changed to higher RPMs, allowing the engine to use more of its power before shifting gears. This results in a more responsive and dynamic driving experience. For automatic transmissions, this means the vehicle will hold gears longer and downshift more aggressively when braking or decelerating.

SPORT+ Mode: This mode enhances the SPORT mode settings, allowing for even higher revs before shifts and more aggressive downshifts.

ADAPTIVE Mode: In this mode, the transmission adapts to your driving style and current driving conditions. It utilizes navigation and sensor data to anticipate the road ahead and adjust the transmission behavior accordingly.

Remember, these descriptions are fairly general, and the actual impact can vary based on the specific BMW model and its features. Always refer to your vehicle’s owner’s manual or consult with a BMW professional for the most accurate information.

Conclusion

BMW’s driving modes provide drivers with the ability to tailor their vehicle’s driving dynamics to their personal preferences and the driving situation. Whether you’re seeking maximum efficiency, ultimate comfort, or dynamic performance, BMW’s driving modes have you covered. By understanding what each mode offers, you can maximize your BMW driving experience and enjoy everything your vehicle has to offer.

Georg Meier

BMW technician since 1996. I began my automotive journey in 1993 as an apprentice mechanic at Automag, the world’s oldest BMW dealership in Munich. With years of experience and dedication, I garnered a wealth of knowledge about the intricacies of BMW and MINI vehicles. The love/hate relationship with the brand led me to found BIMMERIST where I share expertise and insights with fellow enthusiasts.

BMW Eco Pro: What is it and How does it Work? [Answered]

In recent years, many Automakers have invested in developing more fuel-efficient vehicles. One such carmaker is BMW, If you’re looking to save on fuel without sacrificing performance, you may be wondering what BMW’s Eco Pro mode is all about.

This driving mode is designed to help you get the most out of your vehicle while still being eco-friendly. Here’s what you need to know about BMW’s Eco Pro mode.

What is BMW Eco Pro Mode?

Eco Pro is a system available on BMW vehicles, it was first introduced on the 2012 BMW 1 series. It is designed to help drivers save fuel and reduce emissions. Eco Pro mode is part of BMWs efficient Dynamics which has other features including:

  • Auto Start/Stop
  • Brake Energy Regeneration
  • The EPS (Electric Power Steering)

The system works by using data from the car’s onboard computer to optimize the engine, transmission, and other systems for fuel efficiency. When Eco Pro is activated, the car will automatically adjust its performance to use less fuel.

How Does BMW Eco Pro Mode Work?

For starters, Eco Pro mode will adjust the car’s throttle response so that it’s more gradual. This means that the car won’t accelerate as quickly when you press the gas pedal, which can help save fuel.

The mode will also change the way the car’s engine idles. In Eco Pro mode, the engine will idle at a lower RPM, which uses less fuel. In addition, Eco Pro mode will affect the car’s climate control system.

The mode will lower the temperature of the air conditioning so that it doesn’t use as much power. And, the mode will also activate the car’s “start/stop” system, which shuts off the engine when the car is idling in traffic or at a stop light.

Once Eco Pro is activated, the car’s performance will change in a few different ways. For one, the engine will run at a lower rpm, which will save fuel. The transmission will also shift gears differently, again in an effort to save fuel.

The car will also coast more often, which means that the engine will be turned off when the car is not accelerating. All of these changes together can lead to some significant fuel savings.

Finally, Eco Pro mode will give you real-time feedback on how your driving is affecting fuel economy. A display in the instrument cluster will show you how many miles per gallon you’re getting.

What Are the Benefits of BMW Eco Pro?

There are a few key benefits to using BMW Eco-Pro. First, it can help you save a little extra on fuel. By driving more efficiently, you’ll use less fuel, which will save you over time.

Second, it’s a great way to be more environmentally friendly. By using less fuel, you’ll produce fewer emissions, which is good for the planet. Finally, it can help you improve your driving skills. By learning how to drive more efficiently, you’ll become a better driver overall.

How Do I Activate BMW Eco Pro?

Activating BMW Eco Pro is easy. Just press the Eco Pro button on the center console, and the car will automatically enter Eco-Pro mode. You can also activate Eco-Pro by using the iDrive system. Just select the Eco-Pro option from the menu, and the car will enter Eco-Pro mode.

How Do I Know if BMW Eco Pro is Working?

There are a few ways to tell if BMW Eco-Pro is working. First, you’ll see a Blue Eco-Pro icon on your cluster showing you much gas you are saving.

This icon will appear when Eco-Pro is active. Second, you’ll see a message on the iDrive screen that says, “Eco-Pro mode is active.” This message will appear when Eco-Pro is active. Finally, you’ll feel a difference in the way the car drives.

When Eco-Pro is active, the car throttle response will feel a lot less responsive and will, and how the vehicle shifts gears will feel different when compared to normal or sport mode.

Should You Use BMW Eco Pro All the Time?

You don’t have to use BMW Eco-Pro all the time, but it’s a great feature to use when you’re looking to save money on fuel or be more environmentally friendly. If you’re not concerned with either of those things, you can just leave Eco-Pro off and enjoy the car’s normal performance.

What Happens if I Turn BMW Eco Pro Off?

If you turn BMW Eco-Pro off, the car will return to its normal performance mode. You’ll still be able to save fuel and be more environmentally friendly, but you won’t have the same level of performance as you do when Eco-Pro is active.

BMW Eco Pro Mode vs Comfort

Comfort Mode:

The main selling point of Comfort Mode is, well, comfort. The ride is smoother, the cabin is quieter, and all around it’s just a more pleasant experience.

You might not think that would make a difference when it comes to fuel economy, but it actually does. When you’re relaxed and comfortable, you’re more likely to be a more efficient driver.

You’re less likely to make sudden starts and stops, and you’re less likely to rev the engine unnecessarily. All of that adds up to better fuel economy.

The downside of Comfort Mode is that it’s not quite as efficient as Eco Pro Mode. BMW says you can expect to see a 5-25% decrease in fuel economy when you’re in Comfort Mode.

That might not sound like much, but it can add up over time. If you’re looking to get the absolute best fuel economy possible, then Comfort Mode is not the way to go.

Eco Pro Mode:

Eco Pro Mode is all about efficiency. The ride is a little rougher, the cabin is a little louder, and everything is just a little less comfortable.

But in exchange for that, you get better fuel economy. BMW says you can expect to see a 4-6% increase in fuel economy when you’re in Eco Pro Mode.

The downside of Eco Pro Mode is that it can be a bit of a pain to drive in. The rougher ride and the louder cabin can be a bit of a distraction, and it can be easy to forget that you’re in Eco Pro Mode and start driving like you normally would.

That can negate any fuel economy benefits you might have otherwise seen.

So, which is better – Comfort Mode or Eco Pro Mode? The answer is, it depends. If you’re looking for the absolute best fuel economy, then Eco Pro Mode is the way to go. But if you’re looking for a more comfortable driving experience, then Comfort Mode is the better choice.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *